cover
Filter by Year
WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi
Wacana, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi merupakan wujud karya ilmiah tentang kajian ilmu komunikasi yang melingkupi hasil penelitian dengan tema atau topik yang dibahasa dalam jurnal Wacana meliputi kajian ilmu komunikasi baik Komunikasi Politik atau pun Komunikasi Lintas Budaya; Strategic Communication meliputi Kehumasan, Periklanan, IMC, maupun Branding; Analisis Teks, Semiotika; dan juga Media Studies.
Articles by issue : Vol 5, No 20 (2007)
10
Articles
PARADIGMA NARASI (BERFUNGSI UNTUK MENGETAHUI PRINSIP – PRINSIP NARASI KOHERENS DANNARASI KEBENARAN DALAM HUMAN COMMUNICATIONS NARATIONS)

Suradi, Endang

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

PARADIGMA NARASI (BERFUNGSI UNTUK MENGETAHUI PRINSIP – PRINSIP NARASI KOHERENS DANNARASI KEBENARAN DALAM HUMAN COMMUNICATIONS NARATIONS)

SOME SUGGESTIOS ON THE FOLK TRADISIONAL MEDIA THE INDONESIA EXPERINCE.

Kertopati, Ton

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

 Althouht a product of the cultural heritage is nevertheless notes for its uniqueness were one to try to characterize it in a few words.It might be said to teveal a preference for internal grace as opposed to external splendor. The sense of beauty characteristic of the javanese and sundanese wayang as expressed in such concepts of refined elegance and the pathos of nature, works of aesthetic and emotional harmony.Culture is a general term for such areas as communicating, learning religion and the arts which again an be segmented into several forms of uniquenessNevertheless we may apply such domentaries as the one made to at at easty the wayang as the folk tradisional media.

KOMUNIKASI ISLAM PENTINGNYA DALAM DALAM KEHIDUPAN MANUSIA

Muhtadin, Muhtadin

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

KOMUNIKASI ISLAM PENTINGNYA  DALAM DALAM KEHIDUPAN MANUSIA

CINA DENGAN KETERBUKAANNYA

Sundoro, Panggih

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

CINA DENGAN KETERBUKAANNYA

KOMUNIKASI DAN KECERDASAN ANAK

Anggraini, Siti

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

KOMUNIKASI DAN KECERDASAN ANAK

PENGARUH PELATIHAN TERHADAP PRODUKTIVITAS KERJA KARYAWAN DALAM SUATU PERUSAHAAN

Siswanto, Siswanto

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

PENGARUH PELATIHAN TERHADAP PRODUKTIVITAS KERJA KARYAWAN DALAM SUATU PERUSAHAAN

PERIKLANAN DAN PENJUALAN

Harjanto, Rudy

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

PERIKLANAN DAN PENJUALAN

STUDI KUALITATIF PENERAPAN KEBIJAKAN JALUR BELAJAR NON SKRIPSI

Yunitasari, Yunitasari

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

STUDI KUALITATIF PENERAPAN KEBIJAKAN JALUR BELAJAR NON SKRIPSI

TEORI PEMAIAKAIN DAN KEPUASAN

Abdullah, Abdullah

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Blummer and katz’t uses and gratification theory suggest that media usert play an cative role in choosing and using the media. Users  take an active part in the communication process and are goal oriented in ther media use. Blumer and katz say the a media user seeks out a media source that be fulfils the needs of the user. Uses and gratifications theory asssume that tge user has alterate choice to satisty their need. Empirical reserch based on uses ang grafitifcation theory in indonesia is very limetes or not yet to be done.

WE DO ABOUT PUBLIC RELATIONS

Gunadi, YS

WACANA, Jurnal Ilmiah Ilmu Komunikasi Vol 5, No 20 (2007)
Publisher : Universitas Prof. Dr. Moestopo (Beragama)

Show Abstract | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

WE DO ABOUT PUBLIC RELATIONS