Tadris: Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah
Vol 2, No 2 (2017): Tadris : Jurnal Keguruan dan Ilmu Tarbiyah

Pembelajaran Mendalam untuk Membentuk Karakter Siswa sebagai Pembelajar


Anwar, Moh Khoerul



Article Info

Publish Date
16 Dec 2017

Abstract

This article aims to develop learning methods to establish the character of students as learners. Learning method developed is deep learning to establish the character of students as learners. This research method used document study based on research results and literature review. Deep learning is a learning that leverages the power of new partnerships to engage students in practicing the learning process through discovering and mastering existing knowledge and then creating and using new knowledge in the world so that the outcomes of deep learning seek to increase students understanding of their strengths and weaknesses, data collection regarding student profile information and trust value building among members of student learning groups. Tujuan dari penulisan ini adalah untuk mengembangkan metode pembelajaran mendalam untuk membentuk karakter siswa sebagai pembelajar. Metode penelitian yang digunakan dalam penulisan ini adalah studi dokumen berbasis hasil penelitian dan kajian literatur. Pembelajaran mendalam merupakan pembelajaran yang memanfaatkan kekuatan kemitraan baru untuk melibatkan para siswa dalam mempraktekkan proses pembelajaran melalui menemukan dan menguasai pengetahuan yang ada dan kemudian menciptakan serta menggunakan pengetahuan baru di dunia sehingga hasil dari pembelajaran mendalam berupaya pada peningkatan pemahaman siswa tentang kelebihan dan kelemahannya, pengumpulan data mengenai informasi profil siswa dan pembangunan nilai kepercayaan diantara anggota kelompok belajar siswa.


Copyrights © 2017







Original Source : http://ejournal.radenintan.ac.id/index.php/tadris/article/view/1559
Google Scholar : Check in googleschoolar