Jurnal Aplikasi Bisnis dan Manajemen (JABM) E-Journal
Vol 4, No 2 (2018): JABM Vol. 4 No. 2, Mei 2018

Pengaruh Bauran Pemasaran 7P Terhadap Persepsi Konsumen PT Home Credit Indonesia

Indriyati, Ika Novi ( Wellstead Corporate Solutions Pte Ltd )
Daryanto, Arief ( Sekolah Bisnis, Institut Pertanian Bogor )
Oktaviani, Rina ( Departemen Ilmu Ekonomi, Fakultas Ekonomi dan Manajemen, Institut Pertanian Bogor )



Article Info

Publish Date
10 May 2018

Abstract

The happier the customers in using the payments through the system of financing, the more intense the competition has become among finance companies. Therefore, the management needs to consider the factors of marketing mix to determine the appropriate sales strategy. This research aimed to comprehend and analyze the marketing mix and its effect on consumer perceptions, and develop appropriate marketing mix strategy in affecting consumers. The method used in this research was linear regression analysis by using software. The primary data used were collected using Likert scale questionnaire. The results of this research showed the marketing mix variables affecting consumer perception included. the variables of location and convenience. Both affecting variables are referenced to assist consumers and increase their satisfaction and comfort.Keywords: costumer perception, costumer satisfaction, marketing mix, perception, strategyAbstrak: Seiring dengan semakin banyak konsumen yang senang menggunakan kemudahan pembayaran melalui sistem pembiayaan, semakin ketat pula persaingan perusahaan-perusahaan pembiayaan sehingga penting untuk manajemen untuk mempertimbangkan faktor-faktor bauran pemasaran dalam rangka menentukan strategi penjualan yang tepat. Penelitian ini bertujuan untuk memahami dan menganalisis tentang bauran pemasaran dan pengaruhnya terhadap persepsi konsumen serta mengembangkan strategi bauran pemasaran yang tepat dalam memengaruhi konsumen. Metode yang digunakan adalah analisis regresi linier dengan menggunakan perangkat lunak. Data yang digunakan adalah data primer dengan pengumpulan datanya lewat kuesioner berskala Likert. Hasil penelitian menunjukkan bahwa variabel bauran pemasaran, yang memengaruhi persepsi konsumen adalah variabel lokasi dan kenyamanan. Kedua variabel berpengaruh ini dirujuk dalam rangka memudahkan konsumen dan peningkatan kepuasan dan kenyamanan konsumen.Kata kunci: bauran pemasaran, kepuasan konsumen, persepsi konsumen, persepsi, strategi

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jabm

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management

Description

Journal of Business and Management Application (JABM) published articles in the field of business and management applications such as business strategy management, financial management, human resources and organization, business value chain and other issues in the field of business and management. ...