Jurnal Ilmu Komunikasi
Vol 3, No 1 (2016): Jurnal J-IKA

ANALISIS STRATEGI DIRECT RESPONS MARKETING EFEK RUMAH KACA DI KONSER SINESTESIA

Fauzi, Dian Kurniawan (Unknown)
Setiawati, Sri Dewi (Unknown)



Article Info

Publish Date
21 Dec 2016

Abstract

ABSTRACTThis study suggests about how the Public Relations Marketing strategy in increasing the sales of concert tickets synesthete, namely by using a strategy of Direct Response Marketing. A activities carried out in the public relations practitioner at the target through media, with the aim to create market excitement, developing the core customer base and turn loyal customers into advocates. Facts found in the field of marketing strategy Efek Rumah Kaca before the concert synesthete is to provide works created or songs for a demographic that can be downloaded for free at website Efek Rumah Kaca or through SoundCloud account and sites Ripstore Asia.Keyword: Greenhouse Effect, Marketing and Public Relations, Marketing Strategy, Direct Response Marketing, Concerts synesthete√ā¬†ABSTRAKPenelitian ini mengemukakan tentang bagaimana strategi Marketing Public Relations dalam meningkatkan penjualan tiket konser Sinestesia, yakni dengan menggunakan strategi Direct Response Marketing. Sebuah kegiatan yang dilakukan praktisi humas dalam membidik sasaran melalui media, dengan tujuan untuk menciptakan kegairahan pasar, mengembangkan basis pelanggan inti dan mengubah pelanggan yang setia menjadi pembela. Fakta yang ditemukan di lapangan tentang strategi marketing Efek Rumah Kaca sebelum konser Sinestesia adalah dengan menyediakan karya yang diciptakan atau lagu-lagu untuk demografis secara gratis yang dapat diunduh diwebsite Efek Rumah Kaca atau melalui akun SoundCloud dan situs Ripstore Asia.Kata Kunci : Efek Rumah Kaca, Marketing Public Relations, Strategi Marketing, Direct Response Marketing, Konser Sinestesia

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jika

Publisher

Subject

Library & Information Science

Description

Jurnal J-IKA (Jurnal Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas BSI Bandung) pertama publikasi tahun 2014, dengan registrasi ISSN dari LIPI Indonesia. J-IKA merupakan jurnal hasil penelitian ilmiah dibidang Bahasa dan ...