Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol.1, No.5, Mei 2016

PENGEMBANGAN BUKU AJAR MATAKULIAH MIKROBIOLOGI DASAR

Habibi, Mohammad Wildan (Unknown)
Suarsini, Endang (Unknown)
Amin, Mohammad (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 May 2016

Abstract

Microbiology is one of the subjects taken by the students of Biology Education graduate level. The learning process is often used for this just use the presentation and discussion, so that the student obtained just a concept. The purpose of this study is to make products in the form of research-based textbook current that can later be applied to the student. The method used is R & D (Research and Development) ADDIE. The results of this study is the product of the research-based textbook latest that has been validated by subject matter experts (91,25%), instructional media experts (92,85%), and user guide.Matakuliah Mikrobiologi merupakan salah satu matakuliah wajib yang ditempuh oleh mahasiswa tingkat S1 Pendidikan Biologi. Proses pembelajaran yang sering digunakan selama ini hanya menggunakan presentasi dan diskusi, sehingga yang diperoleh mahasiswa hanya berupa konsep. Tujuan penelitian ini yaitu membuat produk berupa buku ajar yang berbasis penelitian terkini yang nantinya dapat diterapkan pada mahasiswa. Metode penelitian yang digunakan yaitu R & D (Research and Development) ADDIE. Hasil penelitian ini yaitu produk berupa buku ajar yang berbasis penelitian terkini yang telah dilakukan validasi oleh ahli materi (91,25%), ahli media pembelajaran (92,85%), dan pengguna buku. 

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...