Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara
Vol 1 (2015)

MENINGKATKAN PRESTASI BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN MEDIA GAMBAR BIDANG STUDI ILMU PENGETAHUAN SOSIAL DI SEKOLAH DASAR

Anggriyani, Farida Catur Wahyu (Unknown)



Article Info

Publish Date
31 Jul 2015

Abstract

Abstract : Applying the model Learning to use media gambarpada subject of the development of technology for the production , transportation komonikasi and aims to describe the activities of students , describing the results of students understanding of the concept of mastery learning seen and describe the students responses to learning activities . By using a variety of learning models can create a pleasant classroom atmosphere , so that students do not feel pressured to follow the lessons at school and at home . A use of media image is also greatly assist students in learning the IPS material so as to improve learning achievement IPS .   Keywords : improve student achievement, media images.   Abstrak :Menerapkan model Pembelajaran menggunakan media gambarpada pokok bahasan perkembangan teknologi untuk produksi, komonikasi dan transportasi bertujuan untuk mendiskripsikan aktivitas siswa, mendiskripsikan hasil pemahaman konsep siswa dilihat dari ketuntasan belajarnya dan mendiskripsikan respon siswa terhadap kegiatan belajar mengajar. Dengan menggunakan model pembelajaran yang bervariasi dapat menciptakan suasana kelas yang menyenangkan, sehingga siswa tidak merasa tertekan dan betah mengikuti pelajaran disekolah. Penggunakaan media gambar juga sangat membantu siswa dalam mempelajari materi IPS sehingga dapat meningkatkan prestasi belajar IPS. Kata kunci : meningkatkan prestasi belajar siswa, media gambar.

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

pgsd

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan Dasar Nusantara is an open access journal and published twice a year in January & July that contains research result where never ...