Jurnal Pedagogi
Vol 1, No 9 (2013): Jurnal Pedagogi

PENERAPAN MODEL PROBLEM POSING PADA PEMBELAJARAN TEMATIK

Afrilia, Riri ( PGSD )
Ambarita, Alben ( PGSD )
Hamdan, Yulina ( PGSD )



Article Info

Publish Date
19 Jun 2014

Abstract

The aims of research were to increase the activities and study result of students  by implementation of Problem Posing models. The method of research was classroom action research that consist of planning, acting, observation, and reflection. The technique of data collection used non test and test. The technique of data analysis used qualitative and quantitative analysis. The results of research showed that implementation of Problem Posing models for thematics learning can improve the activities and study result of student.Tujuan penelitian adalah untuk meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa dengan menerapkan model Problem Posing. Metode penelitian adalah penelitian tindakan kelas dengan tahapan setiap siklusnya, yaitu perencanaan, pelaksanaan, observasi, dan refleksi. Teknik pengumpulan data menggunakan non tes dan tes. Teknik analisis data menggunakan analisis kualitatif dan kuantitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penerapan model Problem Posing dalam pembelajaran tematik dapat meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa.Kata kunci : aktivitas, hasil belajar siswa, model problem posing

Copyrights © 2013